#2

05/09/22

Uniquewinkel 2.0!

2022 Vliegt voorbij. Sinds het begin van het jaar zijn we bezig met grote veranderingen. Een nieuwe huisstijl en nieuw logo. Een nieuwe website en zelfs een nieuwe werkplek. Unique...

2022 Vliegt voorbij. Sinds het begin van het jaar zijn we bezig met grote veranderingen. Een nieuwe huisstijl en nieuw logo. Een nieuwe website en zelfs een nieuwe werkplek.

Unique bestaat dit jaar, 10 jaar.
En ons doel is om elke 10 jaar een grote stap vooruit te maken. En dat is gelukt!

Wij verhuisden in het begin van het jaar van Venlo naar Haelen. Niet alleen offline veranderde alles, we besloten ook onze online plek onder handen te nemen. We liepen tegen steeds meer problemen aan. Daarom besloten we na lang nadenken, dat het tijd is voor vernieuwing. Het is tijd voor een nieuwe website. En dat biedt de perfecte gelegenheid om ook ons logo te verbeteren én vernieuwen.

Inspiratie nieuwe logo

Magdalena:

“Mijn favoriete stijl, het modernisme: ik heb mijzelf laten leiden door tijdloosheid.

Een cirkel als verwijzing naar het oude logo, en een vierkant als verwijzing naar die folie. Eenvoudig en tijdloos. De kleuren zijn persoonlijk. Ik ben een perfectionist en daarom het ik veel aandacht besteed aan het lettertype. Ik geloof dat een logo niet alleen klanten aan moet spreken, maar ook binnen het bedrijf moet motiveren.

De kleuren van het logo zijn heel erg mijn stijl, maar ik wist niet zeker af ze bij de doelgroep zouden passen. Wat het lettertype betreft… ik heb perfectie voor ogen. Bij het kiezen van het lettertype bijvoorbeeld. Ik koos een lettertype, maar vond de Q niet mooi genoeg, dus besloot ik die aan te passen.  Je moet er wat voor over hebben…”

Etiënne:

“Ik had mijn twijfels over het nieuwe ontwerp van het logo. Samenwerken met Magdalena is onwijs leuk. En als het neerkomt op kleuren kunnen we hele verschillende ideeën hebben.

Maar zo houden we elkaar scherp. En ik vind het tof dat Magdalena het logo dichtbij haarzelf houdt. Het straalt persoonlijkheid uit, en ik denk dat juist persoonlijkheid, een kracht is van Uniquewinkel.”

Al met al zijn alle veranderingen één groot avontuur.

Een leuk en uitdagend avontuur met soms heel veel verrassingen. We zijn er nog niet helemaal, we willen alles goed doen en dat kost tijd. Maar we zijn hard op weg.

Een samenvatting van dit avontuur hebben we nog niet. Er is nog veel werk aan de winkel. Letterlijk én figuurlijk. Waarschijnlijk zal je bij elk website bezoek, iets nieuws ontdekken.

Heb je ideeën af
opmerkingen voor ons? Laat het weten via [email protected]